Regulamin Sklepu Herbaculum

Dzień dobry! Cześć!
 
Skoro tutaj jesteś, to znak, że ważne są dla Ciebie zasady naszej współpracy. 
Naszą misją jest wsparcie w walce o zdrowy organizm. Zależy nam na tym by  pomagać Ci w drodze do poprawy Twojego zdrowia poprzez indywidualne i kompleksowe podejście. Liczymy, że nasza wizja pomoże Ci odkryć jak pozytywny wpływ na Twoje codzienne funkcjonowanie i kondycję może mieć holistyczne podejście oraz jak może Ci to pomóc zadbać o to by Twój organizm działał harmonijnie.
 
W razie jakichkolwiek pytań, pisz śmiało na adres: centrum@herbaculum.pl 
 
REGULAMIN SKLEPU
Produkty oferowane w Sklepie są sprzedawane przez Herbaculum Sp. z o.o. z siedzibą w Wolsztynie (adres: ul. Hoene-Wrońskiego 7 /1, 64-200 Wolsztyn), NIP: 9231743237, REGON: 52636886200000, KRS: 0001057590, e-mail: centrum@herbaculum.pl, telefon: 48 459 568 424 (zwanym dalej Centrum/ Centrum Herbaculum).
Zgodnie z wymogami, wyznaczyliśmy punkt kontaktowy do bezpośredniej komunikacji z organami państw członkowskich, Komisją, Radą Usług Cyfrowych, a także z Użytkownikami korzystającymi z Serwisu. Szybka i bezpośrednia komunikacja jest możliwa e-mailowo na podany wyżej adres e-mail.
Nota o prawach autorskich: Regulamin został stworzony we współpracy z Kancelarią Konopelko KK|Legal &Business). Kopiowanie oraz rozpowszechnianie dokumentu bez zgody autora jest zabronione i może podlegać odpowiedzialności zarówno karnej jak i cywilnej.
§1 PODSTAWOWE POJĘCIA
W Regulaminie często posługujemy się takimi pojęciami jak Usługa, Klient, Konto Klienta i wieloma innymi o określonym znaczeniu. Pamiętaj, że jeśli będziesz miał wątpliwości co one oznaczają, zawsze możesz zajrzeć do tego rozdziału.
Wyjaśnienie podstawowych pojęć:
1. Cena – wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą Klient zobowiązany jest zapłacić, a w przypadku treści/usługi cyfrowej – także cyfrowe odwzorowanie wartości;
2. Dzień roboczy – dzień tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy;
3. Klient – podmiot, który planuje dokonać zakupu lub dokonuje zakupu produktu/-ów,  tj. osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna, oraz jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną – która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę ze Sprzedawcą, zwana również Użytkownikiem;
4. Konsument – osoba fizyczna, dokonująca zakupu do celów, które nie są bezpośrednio związane z jej działalnością gospodarczą/zawodową;
5. Konto Klienta – indywidualne konto Klienta z możliwością administrowania, aktywowane w celu umożliwienia korzystania przez niego z Usługi i zamieszczania materiałów na Platformie e-learningowej;
6. Oferta – propozycja zawarcia umowy zawierająca istotne elementy Produktu (m.in. opis produktu, indywidualna propozycja Sprzedawcy).
7. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu;
8 Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna, zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że umowa ta nie posiada dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
9. Produkt – Produkt elektroniczny lub Usługa oferowana przez Sprzedawcę w Sklepie, przeznaczona do sprzedaży; Produkt ma charakter odpłatny, chyba że wskazano inaczej;
10. Produkt elektroniczny – treść cyfrowa, którą Klient otrzymuje w ramach zakupu, a która przybiera postać pliku elektronicznego. Format pliku zależny jest od zawartości materiału (np. e-book, inne materiały w formie pdf, audio/video);
11. Regulamin – niniejszy Regulamin sprzedaży określający zasady korzystania ze Sklepu, składania zamówień oraz zasad realizacji zamówień przez Sprzedawcę;
12. Sklep/strona internetowa/Serwis – strona, na której prowadzona jest działalność Sprzedawcy, w tym m.in. sprzedaż produktów przez Sprzedawcę lub na której udostępniane są treści Sprzedawcy i Użytkowników;
13. Treść Użytkownika  – informacje udostępniane, wytwarzane i/lub dostarczane przez Użytkownika w ramach korzystania z usług Serwisu, m.in.:
a) opinie o Produktach, Usługach, Serwisie,
b) komentarze pod treściami udostępnionymi w Serwisie,
c) informacje zawarte na koncie Użytkownika widocznego w Serwisie,
d) treści postów i komentarzy na grupie Facebook lub na dedykowanych kanałach w social media,
e) tworzenie notatek w ramach platformy,
f) informacje udostępniane w ramach Konta Użytkownika dostępne dla innych Użytkowników;
14. Trwały nośnik – materiał lub narzędzie do przechowywania informacji, które pozwalają na dostęp do tych informacji w przyszłości (przez czas niezbędny do realizacji celów, jakim te informacje służą) i umożliwiają odtworzenie przechowywanych informacji w niezmienionej postaci;
15. Umowa – wzajemne uzgodnienia Sprzedawcy i Klienta określające wzajemne prawa oraz obowiązki;
16. Usługa – usługa świadczona przez Sprzedawcę na rzecz Klienta.
17. Usługa cyfrowa – usługa pozwalającą Klientowi na: a) wytwarzanie, przetwarzanie, przechowywanie lub dostęp do danych w postaci cyfrowej, b) wspólne korzystanie z danych w postaci cyfrowej, które zostały przesłane lub wytworzone przez konsumenta lub innych użytkowników tej usługi, c) inne formy interakcji za pomocą takich danych;
§2 NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE
Tu znajdziesz najważniejsze informacje o współpracy z nami, w tym o terminie jej rozpoczęcia, cenie i płatnościach.
 
1. Warunkiem skorzystania z oferowanych Usług jest zapoznanie się z treścią Regulaminu oraz akceptacja jego postanowień.
2. Centrum nie świadczy działalności leczniczej w rozumieniu Ustawy o działalności leczniczej.
3. Klientem Centrum może zostać osoba pełnoletnia. Osoby poniżej 18 roku życia mogą korzystać z Usług Centrum za zgodą rodziców lub opiekunów prawnych.
4. Warunki realizacji umowy i zasady współpracy określają Regulamin oraz Oferta – dalej jako Umowa.
5. W przypadku rozbieżności między treścią Regulaminu a Ofertą, wiążąca jest Oferta.
6. Regulamin oraz Oferta nie wyłączają ani nie ograniczają wynikających z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa uprawnień Klienta będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta.
7. Umowa zostaje zawarta z chwilą akceptacji przez Klienta Regulaminu, dokonania płatności (o ile jest warunkiem zawarcia Umowy) oraz potwierdzenia przez Sprzedawcę złożenia zamówienia, z zastrzeżeniem postanowienia poniżej.
8. W sytuacji gdy termin płatności przypada po zawarciu Umowy lub w przypadku sprzedaży takich Produktów jak Wizyty czy Konsultacje, Umowa zostaje zawarta z chwilą akceptacji Regulaminu przez Klienta i przyjęcia zamówienia do realizacji przez Sprzedawcę.
9. Pod pojęciem dokonania płatności należy rozumieć zaksięgowanie płatności przez Sprzedawcę lub pośrednika płatności.
10. Cena jest ceną brutto i obejmuje wszystkie podatki wymagane przepisami prawa, z zastrzeżeniem sytuacji gdy Sprzedawca wskazał jednoznacznie, że cena jest ceną netto i należy do niej doliczyć podatek VAT.
11. Ceną obniżoną jest cena obowiązująca na skutek obniżenia ceny Usługi.
12. Ceną najniższą jest najniższa cena za Usługę, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki, a w przypadku Usługi oferowanej do sprzedaży w okresie krótszym niż 30 dni – ceną najniższa jest cena najniższa obowiązująca w okresie od dnia rozpoczęcia oferowania tej Usługi do dnia wprowadzenia obniżki.
§3 ZASADY SKŁADANIA ZAMÓWIENIA
Sprawdź jak przebiega proces składania zamówienia. Pamiętaj, że w razie jakichkolwiek problemów, możesz do nas napisać.
1. Zamówienia mogą być składane przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
2. Sprzedawca korzysta z usług Serwisu STRIPE do oferowania płatności on-line. Płatności można dokonać za pomocą przelewu tradycyjnego, przelewu elektronicznego, kartą płatniczą lub kredytową oraz za pośrednictwem innych płatności oferowanych przez Serwis.
3. Klient ma obowiązek dokonać płatności niezwłocznie po złożeniu zamówienia, o ile nic innego nie wynika z Oferty lub wybranego przez Klienta sposobu płatności.
4. W celu zakupu Usługi przez Sklep należy:
1) wybrać Usługę, które chce się kupić,
2) po wybraniu Usługi należy wskazać wymagane informacje (np. dane Klienta, sposób płatności)
3) zapoznać się z informacją o łącznej cenie ;
4) zaakceptować Regulamin i zamówienie, a także dokonać płatności za zamówienie zgodnie z wybranym sposobem płatności. Po złożeniu zamówienia, Sprzedawca prześle potwierdzenie złożenia zamówienia.
6. W celu zakupu Usługi drogą elektroniczną np. za pomocą e-maila lub przez wiadomość za pośrednictwem komunikatorów internetowych lub przez zewnętrzny program należy:
1) wybrać Usługę, którą chce się kupić oraz zapoznać się z Ofertą;
2) po wybraniu Usługi należy wskazać wymagane przez Sprzedawcę informacje (np. dane Klienta, sposób płatności, sposób dostawy);
3) przed zaakceptowaniem zamówienia zapoznać się z informacją o łącznej cenie za wybrane Produkty, w tym za dostawę oraz o innych dodatkowych kosztach, wynikających ze złożonego zamówienia;
4) zaakceptować przedstawione przez Sprzedawcę warunki współpracy w ramach zamówienia, w tym Regulamin oraz dokonać płatności za zamówienie zgodnie z wybranym sposobem płatności (o ile nic innego nie wynika z ustaleń). Po złożeniu zamówienia, Sprzedawca prześle potwierdzenie złożenia zamówienia.
7. Po zawarciu Umowy, Sprzedawca przesyła Klientowi także jej warunki, o ile nie zostały przekazane przed zawarciem Umowy.
8. Sprzedawca ma prawo anulować zamówienie w przypadku niedokonania płatności przez Klienta w terminie 3 dni roboczych od dnia złożenia zamówienia lub w przypadku wypełnienia przez Klienta formularza zamówienia w sposób uniemożliwiający jego prawidłową realizację pomimo wezwania Klienta do uzupełnienia/poprawienia danych pod rygorem anulowania zamówienia.
§4 PRODUKTY ELEKTRONICZNE (m.in. materiały audio/ video)
Sprawdź jak przebiega współpraca z nami w przypadku gdy zakupisz produkty elektroniczne.
1.  W przypadku zakupu Produktu uwzględniającego Produkt elektroniczny, dostęp do Produktu zostanie udzielony Klientowi niezwłocznie po dokonaniu skutecznej płatności, nie później niż w terminie 48 godzin, o ile nic innego nie wynika z Oferty.
2. Produkt elektroniczny będzie udostępniony w ramach Konta Użytkownika lub zostanie przesłany na podany przez Klienta adres e-mail z zastrzeżeniem postanowień poniżej.
3. O ile nic innego nie wynika z Oferty, dostęp do Produktu jest ograniczony czasowo i wynosi 365 dni licząc od dnia zawarcia Umowy.
4. Jeżeli Klient nie może uruchomić udostępnianego pliku lub materiałów, powinien skontaktować się ze Sprzedawcą.
5. Sprzedawca informuje Klienta o aktualizacjach, w tym dotyczących zabezpieczeń niezbędnych do zachowania zgodności Produktu z umową.
§5 TRANSMISJE ON-LINE (m.in. webinary/ szkolenia on-line)
Sprawdź jak przebiega współpraca z nami w przypadku gdy zakupisz dostęp do udziału
w transmisji on-line.
1. W przypadku zakupu Produktu uwzględniającego dostęp do transmisji on-line, Klient otrzyma link do transmisji on-line, pod którym  odbywa się transmisja najpóźniej przed planowaną datą transmisji on-line. Dostęp zostanie przesłany na e-mail wskazany przez Klienta, o ile nic innego nie wynika z Oferty.
2. Transmisje on-line mogą być nagrywane przez Sprzedawcę.
3. W przypadku gdy Klient nie może uczestniczyć w spotkaniu, uzyskuje dostęp do nagrania, chyba że coś innego wynika z Oferty. Informacja o tym, czy Cena obejmuje dostęp do nagrania transmisji wynika z Oferty.
4. W związku z możliwością nagrywania transmisji on-line, Sprzedawca uregulował w niniejszym Regulaminie także kwestie utrwalania wizerunku. [§12 Wizerunek]
§6 DOSTĘP DO GRUP
Sprawdź jak przebiega współpraca z nami w przypadku gdy zakupisz dostęp do udziału w dedykowanych grupach dla społeczności.
1. W przypadku zakupu Produktu uwzględniającego dostęp do grupy na Facebooku lub do innych platform, Klientowi zostanie przydzielony dostęp do ww. miejsc niezwłocznie, tj. nie później niż w terminie 14 dni od zgłoszenia żądania dostępu i udzielenia odpowiedzi na pytania wstępne zadane w formularzu dostępowym (niezbędne do weryfikacji dostępu), lub w terminie wynikającym ze specyfiki Produktu/Oferty.
2. Klient ma obowiązek przestrzegać Regulaminu Facebooka dostępnego na stronie Facebook [LINK] oraz Regulaminu grupy. W przypadku dostępu do innych platform, Klient ma obowiązek przestrzegać Regulaminu ww. platform.
3. Z uwagi na charakter platformy i możliwość dzielenia się przez Klienta swoim wizerunkiem, Sprzedawca uregulował w niniejszym Regulaminie także kwestie utrwalania wizerunku oraz przetwarzania danych wrażliwych Klienta. [§12 Wizerunek]
§7 WIZYTY STACJONARNE/ KONSULTACJE
Sprawdź jak przebiega współpraca z nami w przypadku gdy zdecydujesz się konsultację lub wizytę stacjonarną w Centrum.
1. W ramach usługi, Sprzedawca realizuje usługę zgodnie z Ofertą, w tym rezerwuje termin, udziela indywidualnego wsparcia i pozostaje w gotowości do świadczenia usługi.
2. Szczegółowe informacje dotyczące usługi znajdują się w Ofercie.
Wizyty w Centrum
3. Klient zobowiązany jest do punktualnego przybycia do Centrum w celu realizacji umówionej Usługi.
4. Usługi realizowane są przez Specjalistów Centrum stacjonarnie – w lokalu pod adresem: Poniatowskiego 19 w Wolsztynie, a w przypadku gdy charakter usług to umożliwia (np. konsultacje) – usługi mogą być świadczone także on-line – zgodnie z wyborem Klienta. Usługa może być także realizowana w miejscu wskazanym przez Klienta – za dodatkową opłatą (po wcześniejszym uzgodnieniu przez Strony).
5. Usługi są odpłatne zgodnie z zasadami określonymi w Cenniku.
6. Czas trwania usługi jest uzależniony od rodzaju wybranej Usługi i wynika z opisu usługi określonego w Cenniku lub z indywidualnym ustaleń Stron.
7. Ze względu na specyfikę Usługi, czas trwania usługi może być skrócony z ważnych przyczyn leżących po stronie Klienta, takich jak indywidualne uwarunkowania zdrowotne Klienta (m.in. w przypadku gdy realizacja usługi w czasie wynikającymi z Opisu usługi mogłaby wywołać negatywne skutki zdrowotne) lub na prośbę Klienta niezależną od uwarunkować zdrowotnych.
8. W przypadku spóźnienia Klienta z przyczyn leżących po jego stronie, Usługa nie zostaje wydłużona o czas spóźnienia.
9. Skrócenie czasu usługi, o których mowa w ust. 5-6 nie wpływa na zmniejszenie Ceny umówionej usługi z uwagi na gotowość Centrum do świadczenia usług w umówionym terminie, jak również nie uprawnia Klienta do wnioskowania o nieodpłatne odrobienie skróconego czasu w innym terminie.
Rezerwacje terminu i odwołanie wizyty
10. Rezerwacja terminu wizyty może odbywać się stacjonarnie w Centrum, telefonicznie pod numer 48 459 568 424 , e-mailowo: centrum@herbaculum.pl  lub przez formularz wskazany na stronie internetowej herbaculum.pl.
11. W razie rezygnacji z umówionego terminu wizyty lub chęci zmiany terminu, Klient ma obowiązek powiadomić o tym fakcie Centrum, nie później niż 24 h przed planowaną wizytą. W takim przypadku Klient nie będzie obciążony opłatą za umówioną usługę.
12. Informacja o odwołaniu/zmianie terminu powinna zostać przekazana Centrum m.in. telefonicznie/ e-mailowo/przez komunikator Centrum dostępny na stronie internetowej lub inną dedykowaną stronę internetową (w przypadku gdy umówienie terminu nastąpiło przez formularz rejestracji on-line). Klient ma prawo jeden raz odwołać/zmienić termin wizyty nie później niż 24 h przed planowaną. Nowy termin wizyty nie może zostać już ponownie zmieniony/odwołany.
13. W przypadku rezygnacji później niż na 24 godziny przed planowaną wizytą lub w przypadku nieobecności na wizycie pomimo braku jej odwołania, Klient ma obowiązek  zapłacić należność za Usługę zgodnie z Cennikiem z uwagi na gotowość Centrum do świadczenia usług i rezerwację terminu. Brak zapłaty należności przez Klienta może stanowić podstawę do wstrzymania się przez Centrum ze świadczeniem dalszych usług po uprzednim wezwaniu do zapłaty pod rygorem wstrzymania się ze świadczeniem usług.
Przygotowanie do wizyty i realizacja wizyty
14. Specjalista w ramach wizyty przeprowadza wywiad zdrowotny z Klientem. Klient ma obowiązek podać prawdziwe informacje dotyczące stanu zdrowia, cech fizjologicznych oraz innych okoliczności istotnych dla prawidłowej realizacji Usługi.
15. Klient jest świadomy, że Centrum realizuje Usługi, w tym opracowuje zalecenia w oparciu o informacje podane przez Klienta.
16. Na pierwszą wizytę należy przygotować szczegółową historię medyczną, w tym przekazać informacje o wszelkich przebytych chorobach, operacjach, alergiach oraz aktualnych dolegliwościach, a także informacje dot. listy przyjmowanych leków i suplementów diety wraz z dawkami i częstotliwością ich zażywania. Zalecane jest także prowadzenie Dziennika Żywieniowego przed planowaną wizytą w celu oceny nawyków żywieniowych. W przypadku kolejnych wizyt, Klient powinien aktualizować ww. informacje.
17. Klient może być także zobowiązany do wypełnienia ankiety zdrowotnej.
18. W celu należytego zrealizowania Usługi, z uwagi na charakter usługi, konieczne może być spełnienie dodatkowych zaleceń, o czym Klient zostanie powiadomiony przed wizytą. Informacje dot. przygotowania do wizyty znajdują się także dodatkowo na stronie www.herbaculum.pl przy opisie usługi.
19. W zależności od rodzaju Usługi, mogą istnieć przeciwskazania do wykonania Usługi, o czym Klient zostanie powiadomiony przed wizytą. Informacje dot. przeciwskazań znajdują się także dodatkowo na stronie www.herbaculum.pl przy opisie usługi.
20. Klient jest świadomy tego, że zatajenie jakichkolwiek informacji lub podanie nieprawdy  przez  Klienta  może  wpłynąć  negatywnie  na jego  stan  zdrowia  lub  w szczególnych przypadkach zagrażać jego życiu.
21. Klient jest świadomy, że konsultacje udzielane przez Centrum zawierają indywidualną interpretację stanu zdrowia, wyników badań, a zalecenia oparte są na wiedzy i doświadczeniu Specjalisty Centrum oraz na przeświadczeniu, że Klient nie zataił jakichkolwiek wiadomości i w wywiadzie oświadczył wyłącznie prawdę.
22. Usługi świadczone przez Centrum, nie stanowią diagnozy lekarskiej, konsultacji medycznej i nie mogą zastępować Klientowi leczenia lub terapii, realizowanej przez podmiot prowadzący działalność leczniczą, w szczególności nie może zastępować konsultacji lekarskiej.
23. Klient przyjmuje do wiadomości, że Usługi świadczone są z należytą starannością, a z uwagi na złożoność czynników środowiskowo-medycznych mających wpływ na efekt – Centrum nie daje gwarancji odniesienia oczekiwanego skutku przez Klienta.
 
24. Centrum ma możliwość odmówienia wykonania Usługi, jeżeli jej realizacja wzbudza wątpliwości ze względu na stan zdrowia Klienta.
 
25. Klient może także zostać poproszony o wykonanie dodatkowych badań w celu prawidłowej realizacji Usług przez Centrum. Ewentualny zakres badań do wykonania jest ustalany z Klientem indywidualnie podczas wizyty.
 
26. Przed przystąpieniem do korzystania z usług Centrum, Klient zobowiązany jest we własnym zakresie ustalić z właściwym lekarzem, iż brak jest przeciwwskazań do korzystania z Usług Centrum.
 
Zalecenia Centrum
27. Zalecenia wspierające cele Klienta są opracowywane indywidualnie dla każdego Klienta w oparciu o przeprowadzony wywiad oraz informacje przekazane przez Klienta.
28. Zalecenia przekazywane przez Centrum przeznaczone są wyłącznie na użytek własny Klienta i nie mogą być przez niego przekazywane osobom trzecim.
29. Z uwagi na zindywidualizowany charakter zaleceń, w przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących zaleceń i ich wdrażania, Klient po zrealizowanej wizycie, ma prawo kontaktu ze Specjalistą. W tym celu, Klient kontaktuje się ze Specjalistą w sposób wskazany w §7 ust. 10, a Specjalista odpowiada na ww. pytania niezwłocznie, nie później niż w ciągu 2 dni roboczych.
30. Klient jest świadomy tego, że niestosowanie się do zaleceń Centrum lub wybiórcze ich stosowanie może  wpłynąć  negatywnie  na jego  stan  zdrowia  lub  w szczególnych przypadkach zagrażać jego życiu.
31. Z uwagi na fakt, iż Usługi oferowane przez Centrum są realizowane indywidualnie dla Klienta, przekazanie do stosowania otrzymanych materiałów osobom trzecim może zagrozić ich zdrowiu i życiu. Centrum nie ponosi odpowiedzialności za następstwa udostępnienia przez Klienta osobom trzecim materiałów i treści uzyskanych w związku ze świadczeniem Usług przez Centrum.
§8 INNE PRODUKTY
Sprawdź jak przebiega współpraca z nami gdy zakupisz dostęp do innych Produktów.
1. Szczegółowe informacje dotyczące Usługi znajdują się w Ofercie.
2. Termin realizacji Usługi jest liczony od dnia otrzymania od Klienta informacji niezbędnych do należytej realizacji Usługi, chyba że co innego wynika z Oferty.
§9 DANE WRAŻLIWE
Dbamy o poufność przekazanych nam danych, w tym w szczególności danych dotyczących zdrowia, których możemy potrzebować, żeby m.in. dobrać najlepszą Usługę lub zweryfikować, czy możesz korzystać z danej Usługi.
Z uwagi na specyfikę Usług, w tym to, że Klient może przekazać Sprzedawcy dane szczególnej kategorii/ dane wrażliwe, Klient jest świadomy tego, że przekazując w/w dane wyraża zgodę na ich przetwarzanie przez Sprzedawcę do celów niezbędnych do realizacji Umowy zgodnie z Polityką prywatności.
§10 WIZERUNEK
1. Wizerunek udostępniany Sprzedawcy przez Klienta może być przetwarzany przez Sprzedawcę, w tym utrwalany i rozpowszechniany do celów edukacyjnych, archiwizacyjnych oraz do celów związanych z realizacją Umowy (np. nagranie sesji do udostępnienia Klientowi, nagranie szkolenia do udostępnienia jego uczestnikom).
2. Wykorzystywanie wizerunku do celów marketingowych wymaga odrębnej zgody Klienta.
3. Klient – poprzez włączenie kamery podczas transmisji on-line (webinarów/spotkań on-line) wyraża zgodę na utrwalanie, wykorzystywanie i rozpowszechnianie przez Sprzedawcę lub poprzez udostępnienie swojego wizerunku Sprzedawcy w inny sposób wizerunku Uczestnika w postaci nagrania/zdjęć z przebiegu transmisji on-line/przebiegu współpracy do celów wskazanych w ust. 1.
4. Wizerunek, o którym mowa powyżej, może być użyty do różnego rodzaju form elektronicznego przetwarzania, kadrowania i kompozycji, a także zestawiony z wizerunkami innych osób uczestniczących w transmisji on-line/Wydarzeniu, natomiast nagranie filmowe i dźwiękowe z jego udziałem może być cięte, montowane, modyfikowane, dodawane do innych materiałów powstających w ramach działalności Sprzedawcy. Zgoda obejmuje wszelkie formy publikacji.
5. Klient nie może utrwalać, wykorzystywać i rozpowszechniać wizerunku innych uczestników/osób prowadzących bez uprzedniej zgody ww. osób.
§10 WARUNKI TECHNICZNE
Zapoznaj się z niezbędnymi warunkami technicznymi, które pomogą Ci w pełni korzystać z naszych Produktów.
1. Klient może korzystać ze Sklepu zgodnie z Regulaminem i obowiązującymi przepisami.
2. Sprzedawca oświadcza, iż publiczny charakter sieci Internet i korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną wiązać może się z zagrożeniem pozyskania i modyfikowania danych Klientów przez osoby nieuprawnione, dlatego Klienci powinni stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują wskazane wyżej zagrożenia.
3. W celu skorzystania ze Sklepu lub złożenia zamówienia/rezerwacji, konieczne jest posiadanie przez Klienta:
1) aktualnej wersji przeglądarki internetowej wspieranej przez producenta z dostępem do Internetu (np. Opera, Mozilla Firefox, Google Chrome);
2) aktywnego konta poczty elektronicznej.
4. W celu skorzystania z Produktów elektronicznych lub Usług on-line, konieczne jest posiadanie przez Klienta:
1) aktualnej wersji przeglądarki internetowej wspieranej przez producenta z dostępem do Internetu (np. Opera, Mozilla Firefox, Google Chrome);
2) aktywnego konta poczty elektronicznej;
3) aktualnego narzędzia/programu obsługującego pliki elektroniczne w formacie wskazanym w Ofercie (np. w formacie *.zip, *.pdf, *.mobi, *.pub, *.doc, *.docx, *.xsl);
4) konta na platformie społecznościowej Facebook lub komunikatora w przypadku, gdy z Oferty wynika, iż przedmiotem umowy jest m.in. dostęp do dedykowanej grupy na Facebooku     5) mikrofonu i/lub kamery – w przypadku spotkań on-line.
5. W przypadku gdy do skorzystania ze Sklepu lub Produktów konieczne będzie spełnienie dodatkowych wymagań technicznych, Klient zostanie o tym poinformowany przed skorzystaniem ze Sklepu lub przed złożeniem zamówienia na Produkt.
§11 PRAWA AUTORSKIE I LICENCJE
Pamiętaj, że materiały udostępniane przez nas są chronione prawami autorskimi.
1. Wszelkie materiały udostępniane przez Sprzedawcę, w tym Produkty elektroniczne i Usługi, teksty, zdjęcia, grafiki, multimedia oraz znaki towarowe są utworem w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, podlegającym ochronie prawnej.
2. Prawami autorskimi do ww. materiałów dysponuje Sprzedawca bądź inny podmiot, od którego Sprzedawca uzyskał odpowiednią licencję. Materiały mogą być też wykorzystywane przez Sprzedawcę w oparciu o inną podstawę prawną.
3. Wszelkie materiały udostępniane przez Sprzedawcę mogą być wykorzystywane wyłącznie przez Klienta na własny użytek, o ile nic innego nie wynika z Oferty. Nieuprawnione jest dalsze rozpowszechnianie, udostępnianie, zgrywanie i pobieranie w jakikolwiek sposób materiałów poza zakresem dozwolonego użytku.
4. Sprzedawca udziela Klientowi niewyłącznej licencji, bez prawa do udzielania sublicencji oraz bez ograniczeń terytorialnych. Ograniczenia czasowe wynikają z Oferty lub z niniejszego Regulaminu. Wynagrodzenie z tytułu udzielenia licencji zostało uwzględnione w cenie.
5. Licencja udzielona Klientowi nie obejmuje prawa do:
1) trwałego lub czasowego zwielokrotnienia produktu w całości lub w części, w celu innym niż utworzenie kopii na własny użytek,
2) wprowadzania jakichkolwiek innych zmian w części lub w całości Produktu,
3) odpłatnego rozpowszechniania produktu jakimikolwiek środkami i w jakiejkolwiek formie,
4) nieodpłatnego rozpowszechniania produktu jakimikolwiek środkami i w jakiejkolwiek formie.
6. W przypadku naruszenia zakazu, o którym mowa w niniejszym paragrafie, w tym naruszenia praw autorskich, Sprzedawca ma prawo domagać się od Klienta odszkodowania i zadośćuczynienia. Klient w ww. zakresie może ponosić odpowiedzialność cywilną lub karną.
7. Sprzedawca ma prawo do dokonania okresowej aktualizacji Produktów, w tym w szczególności Produktów elektronicznych.
§12 UPRAWNIENIA KLIENTA DOT. NIEZGODNOŚCI PRODUKTU Z UMOWĄ
Dbamy o wysoką jakość naszych Produktów i Usług. Jeśli jednak jest coś, co wymaga poprawy, chętnie dowiemy się jak możemy jeszcze usprawnić naszą współpracę. Chcemy też zagwarantować Ci możliwość składania reklamacji, które zawsze sprawnie rozpatrujemy.
1. Niniejszy rozdział określa zasady odpowiedzialności za zgodność świadczenia z Umową zobowiązującą do przeniesienia własności Towaru na Konsumenta oraz Przedsiębiorcę na prawach konsumenta, a także umów na dostarczenie treści/ usługi cyfrowej. Szczegółowe informacje dot. ww. zasad znajdują się w ustawie o prawach konsumenta, a niniejszy Regulamin nie ma na celu ich ograniczenia lub zmiany.
2. Sprzedawca może odmówić doprowadzenia do zgodności z umową, jeżeli doprowadzenie do zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy.
3. Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są dostarczane w zamian za zapłatę ceny, a brak zgodności z umową jest nieistotny.
4. Jeżeli Klient nie otrzymał treści lub usługi cyfrowej, Klient informuje o tym Sprzedawcę. W przypadku ich niedostarczenia niezwłocznie lub w dodatkowym, wyraźnie uzgodnionym przez strony terminie, Klient może odstąpić od umowy.
5. Klient może złożyć reklamację dotyczącą niezgodności Towaru z umową lub usługi/treści cyfrowej wysyłając ją na adres Sprzedawcy wskazany w Regulaminie (adres korespondencyjny lub e-mailowy). Reklamacja powinna zawierać dane umożliwiające identyfikację Klienta, przedmiot reklamacji oraz żądania związane z reklamacją. W przypadku otrzymania niekompletnej reklamacji uniemożliwiającej jej rozpatrzenie, Sprzedawca wezwie Klienta do jej uzupełnienia pod rygorem pozostawienia reklamacji bez rozpoznania. Klient może złożyć reklamację z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik do niniejszego Regulaminu.
6. Sprzedawca rozpatruje reklamacje w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania, o ile nic innego nie wynika z przepisów szczególnych. Odpowiedź przesłana zostanie na adres e-mailowy Klienta lub w inny sposób wskazany przez Klienta.
7. Przepisów niniejszego rozdziału nie stosuje się, jeżeli umowa przewiduje dostarczenie treści cyfrowej za pośrednictwem materialnego nośnika.
§13 ODSTĄPIENIE OD UMOWY
Poznaj zasady przewidziane przez przepisy dot. odstąpienia od Umowy.
1. Niniejszy rozdział określa zasady odstąpienia od umowy przez Konsumenta oraz Przedsiębiorcy na prawach konsumenta.
2. Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą działającym na prawach konsumenta ma prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni z zastrzeżeniem postanowień poniżej.  W celu skorzystania z prawa do odstąpienia od umowy, Klient powinien poinformować Sprzedawcę o tym w drodze jednoznacznego oświadczenia, wysyłając np. e-mail lub pismo na adres wskazany w Regulaminie. Więcej informacji o prawie odstąpienia znajduje się w załączniku nr 1 i 2 do Regulaminu.
3. Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadku umowy o:
1) o świadczenie usług, za które Klient jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;
2) o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Klient jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a Sprzedawca przekazał Klientowi potwierdzenie otrzymania zgody.
4. Klient, o którym mowa w ust. 1 ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu w związku z korzystaniem z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonalności Produktu.
5. W przypadku odstąpienia od umowy o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, Klient powstrzymuje się od korzystania z tej treści cyfrowej lub usługi cyfrowej i udostępniania ich osobom trzecim.
§14 KONTO UŻYTKOWNIKA
Składając zamówienie, tworzymy dla Ciebie Konto Użytkownika (w przypadku produktów i Usług wymagających stworzenia Konta). Sprawdź, czego możesz od nas oczekiwać.
1. Jeśli wynika to z informacji wskazanych na Stronie/ w Ofercie, Sprzedawca tworzy dla Klienta Konto Użytkownika, tj. indywidualny panel uruchomiony na rzecz Klienta przez Sprzedawcę w celu korzystania z Produktów Sprzedawcy po dokonaniu przez Klienta rejestracji i zawarciu nieodpłatnej umowy na utworzenie i prowadzenie Konta Użytkownika, dalej jako Konto. Umowa na utworzenie i prowadzenie Konta Użytkownika jest zawarta na czas nieokreślony.
2. Klient nie może udostępniać Konta Użytkownika osobom trzecim lub posiadać kilka Kont Użytkownika.
3. Założenie Konta Użytkownika jest konieczne do uzyskania dostępu do Konta Użytkownika, złożenia zamówienia (w przypadku e-produktów i usług on-line) oraz do uzyskania dostępu do Produktu, o ile Produkt udostępniany jest na Koncie Użytkownika.
4. Sprzedawca przesyła na wskazany przez Klienta adres e-mailowy informacje dotyczące
Konta Użytkownika. Klient ustanawia indywidualne hasło do Konta. Klient ma obowiązek ustanowić indywidualne hasło również w przypadku, gdy na potrzeby rejestracji Konta Użytkownika hasło generowane jest automatycznie przez system. Po rejestracji Konta, Klient powinien niezwłocznie ustanowić nowe hasło.
5. Klient może zgłosić żądanie usunięcia Konta Użytkownika Sprzedawcy e-mailowo lub w inny sposób przyjęty do komunikacji ze Sprzedawcą z zachowaniem 14-dniowego okresu wypowiedzenia bez podania przyczyny.
6. Usunięcie Konta Użytkownika może wiązać się z utratą dostępu do Produktów udostępnionych w ramach Konta Użytkownika.
7.  Sprzedawca może wypowiedzieć umowę na utworzenie i prowadzenie Konta Użytkownika:
1) z ważnych przyczyn z zachowaniem 14-dniowego terminu wypowiedzenia (dotyczy Klienta będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta); pod pojęciem ważnej przyczyny należy rozumieć w szczególności naruszenie przez Klienta postanowień Regulaminu lub przepisów prawnych, a także podejmowanie przez Klienta działań sprzecznych z dobrymi obyczajami;
2) bez podania przyczyny w trybie natychmiastowym (dotyczy Klienta, który nie jest Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta).
§15 SZCZEGÓŁOWE POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW
Jeśli jesteś przedsiębiorcą, sprawdź postanowienia, które mają do Ciebie zastosowanie..
1. Postanowienia wskazane w niniejszym paragrafie mają zastosowanie do Przedsiębiorcy, który nie jest Przedsiębiorcą na prawach konsumenta.
2. Sądem właściwym do rozstrzygania ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Przedsiębiorcą, który nie jest Przedsiębiorcą na prawach konsumenta jest sąd właściwy ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
3. Sprzedawca ma prawo wypowiedzieć Przedsiębiorcy, który nie jest Przedsiębiorcą na prawach konsumenta umowę w trybie natychmiastowym. W tym celu Sprzedawca przesyła Przedsiębiorcy na adres e-mailowy lub adres korespondencyjny oświadczenie w przedmiocie wypowiedzenia umowy. Przedsiębiorca zrzeka się jakichkolwiek roszczeń w tym zakresie.
4. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do Przedsiębiorcy, który nie jest Przedsiębiorcą na prawach konsumenta.
§16 TREŚCI UŻYTKOWNIKA
Dbamy o to, żebyś w naszej przestrzeni miał dostęp do treści, które Cię wzmacniają. Sprawdź jakie treści są niedopuszczalne i co robimy, żeby dbać o Twoją bezpieczną przestrzeń.
Niedopuszczalne Treści Użytkownika
1. Zakazane jest zamieszczanie przez Użytkownika Treści, które stanowią nielegalne treści w rozumieniu aktu o usługach cyfrowych DSA lub w inny sposób są niezgodne z Regulaminem.
2. Pod pojęciem „nielegalnych Treści” należy rozumieć nielegalne treści, produkty, usługi i działania.
3. Użytkownik nie może zamieszczać Treści, które:
1) mają charakter terrorystyczny,
2) są sprzeczne z prawem, dobrymi obyczajami,
3) mają charakter SPAMu lub notorycznie pojawiają się w Serwisie bez uzasadnionego celu;
4) są obraźliwe, zawierają treść z określeniami uważanymi za mowę nienawiści, groźby, a także gdy zawiera treści podżegające do przemocy lub jej sprzyjające, treść wskazująca na nękanie, treść rasistowską, dyskryminującą, oczerniającą,
5) naruszają lub ograniczają prawa osób trzecich, w szczególności prawo do prywatności, prawo do wizerunku, prawo do ochrony danych osobowych, znaki towarowe lub prawa autorskie;
6) służą prowadzeniu działalności konkurencyjnej lub stanowią czyn nieuczciwej konkurencji,
7) służą prowadzeniu niedozwolonych działań reklamowych, promocyjnych, marketingowych;
8) służą prowadzeniu działań zakazanych przez prawo, np. oszustwom finansowym;
9) propagują faszystowski lub inny totalitarny ustrój państwa;
10) zniesławiają lub znieważają jakąkolwiek osobę;
11) naruszają dobra osobiste jakiejkolwiek osoby;
12) zawierają wulgaryzmy lub inne treści o charakterze obraźliwym;
13) obrażają uczucia religijne,
14) nie są tolerancyjne (m.in. wyśmiewają, ośmieszają, oceniają inne osoby, m.in. ich budowę ciała, wygląd, stan zdrowia).
4. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za Treści Użytkownika zamieszczone w Serwisie, pod warunkiem że Sprzedawca:
1) nie ma faktycznej wiedzy o nielegalnej działalności lub nielegalnych Treściach Użytkownika, a w odniesieniu do roszczeń odszkodowawczych – nie wie o stanie faktycznym lub okolicznościach, które w sposób oczywisty świadczą o nielegalnej działalności lub nielegalnych Treściach Użytkownika lub
2) podejmuje niezwłocznie odpowiednie działania w celu usunięcia lub uniemożliwienia dostępu do nielegalnych Treści Użytkownika lub w inny sposób ograniczenia ich widoczność lub monetyzację, gdy uzyska taką wiedzę lub wiadomość.
5. Sprzedawca ma obowiązek powiadomić odpowiednie służby/organy ścigania w przypadku gdy Użytkownik mógł popełnić, popełnia lub może popełnić przestępstwo zagrażające życiu lub bezpieczeństwu osoby/osób oraz przekazać wszystkie dostępne mu informacje na ten temat.
Moderacja Treści Użytkownika
6. Sprzedawca w każdej chwili może weryfikować Treści Użytkownika.
7. Sprzedawca przeprowadza weryfikację z zachowaniem należytej staranności, w sposób obiektywny i proporcjonalny oraz z należytym uwzględnieniem praw i prawnie uzasadnionych interesów wszystkich zaangażowanych stron, w tym z poszanowaniem praw podstawowych odbiorców usługi, takich jak wolność wypowiedzi, wolność i pluralizm mediów i inne prawa podstawowe i wolności.
8. Weryfikacja może następować uprzedzająco lub następczo, tj. po opublikowaniu Treści – w zależności od rodzaju Treści Użytkownika i udostępnionych funkcjonalności.
9. W razie wykrycia niezgodności Treści Użytkownika z Regulaminem, Treść Użytkownika może zostać zablokowana i stać się niewidoczna dla innych Użytkowników lub zostać usunięta z Serwisu lub w inny sposób może zostać ograniczona jej widoczność. Sprzedawca może też ograniczyć monetyzację ww. Treści.
10. Jeżeli Użytkownik korzysta z Serwisu niezgodnie z Regulaminem, poza działaniami dotyczącymi możliwości usunięcia/zablokowania Treści lub ograniczenia w inny sposób ich widoczności i/lub monetyzacji Sprzedawca może dokonać usunięcia Konta Użytkownika albo tymczasowo lub trwale uniemożliwić Użytkownikowi możliwość korzystania z określonych funkcjonalności Serwisu.
11. Sprzedawca ma obowiązek działać z należytą starannością, w sposób obiektywny, proporcjonalny oraz z należytym uwzględnieniem praw i prawnie uzasadnionych interesów wszystkich zaangażowanych stron, w tym zgodnie z wolnością wypowiedzi i informacji oraz innych praw podstawowych i wolności. Sprzedawca informuje o swojej decyzji wskazując jej uzasadnienie.
12. W przypadku podjęcia działań, o których mowa powyżej, Użytkownik, którego dotyczą podjęte działania, może złożyć odwołanie na zasadach opisanych w niniejszym paragrafie [por. Procedura odwoławcza].
Zgłaszanie Treści Użytkownika
13. Dowolna osoba lub dowolny podmiot mogą zgłosić Sprzedawcy obecność w Serwisie Treści Użytkownika, które dana osoba lub dany podmiot uważają za nielegalne treści w rozumieniu aktu o usługach cyfrowych (DSA).
14. Zgłoszenie może nastąpić drogą e-mailową, na adres do kontaktu podany we wstępnie Regulaminu, w tym z wykorzystaniem formularza stanowiącego załącznik do Regulaminu.
15. Zgłoszenie, o którym mowa w postanowieniu powyżej, powinno zawierać:
1)  uzasadnione wyjaśnienie powodów, dla których dana osoba lub dany podmiot zarzucają, że Treści Użytkownika są niezgodne z Regulaminem;
2) wskazanie dokładnej elektronicznej lokalizacji informacji, takiej jak dokładny adres URL oraz dodatkowe informacje umożliwiające identyfikację Treści Użytkownika, stosownie do rodzaju Treści Użytkownika i konkretnego rodzaju usługi hostingu;
3) imię i nazwisko lub nazwę oraz adres e-mail osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, z wyjątkiem zgłoszenia dotyczącego informacji uznawanych za związane z jednym z przestępstw, o których mowa w art. 3–7 dyrektywy 2011/93/UE;
4) oświadczenie potwierdzające powzięte w dobrej wierze przekonanie osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, że informacje i zarzuty w nim zawarte są prawidłowe i kompletne.
16. Zgłoszenie powinno umożliwiać identyfikację zgłaszającego, natomiast nie jest to element obowiązkowy, chyba że tożsamość jest konieczna do ustalenia, czy dane Treści stanowią potencjalne Treści nielegalne.
17. Niezwłocznie po otrzymaniu zgłoszenia, o którym mowa w ust. 1, Sprzedawca przesyła Użytkownikowi potwierdzenie otrzymania zgłoszenia — drogą elektroniczną, na podany adres e-mail (o ile zgłoszenie zawiera informacje kontaktowe pozwalające na przesłanie potwierdzenia).
18. W przypadku, gdy zgłoszenie jest niepełne lub zawiera inne błędy uniemożliwiające rozpatrzenie zgłoszenia, Sprzedawca może zwrócić się do zgłaszającego z prośbą o uzupełnienie lub poprawienie zgłoszenia, w tym w szczególności gdy dotyczy to m.in. potwierdzenia posiadanych praw, które są potencjalnie naruszane. Brak uzupełnienia lub poprawienia zgłoszenia najpóźniej w terminie 14 dni od dnia wezwania przez Sprzedawcę, może stanowić podstawę do pozostawienia zgłoszenia bez rozpoznania.
19. Weryfikacja Treści Użytkownika przez Sprzedawcę w związku ze zgłoszeniem następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania zgłoszenia pozwalającego na jego rozpatrzenie, chyba że z uwagi na rodzaj nielegalnych Treści, które są objęte zgłoszeniem oraz pilność działań, weryfikacja powinna nastąpić wcześniej (np. gdy Treści wiążą się z zagrożeniem życia lub bezpieczeństwa osób).
20. Sprzedawca przeprowadza weryfikację z zachowaniem należytej staranności.
21. Zgłaszanie i weryfikacja Treści ma na celu usunięcie informacji uznawanych za nielegalne Treści lub uniemożliwieniu dostępu do nich, z tym zastrzeżeniem, że nie może prowadzić do nadmiernego naruszania wolności wypowiedzi i informacji innych Użytkowników.
22. W trakcie dokonywania weryfikacji Sprzedawca jest uprawniony do zablokowania Treści Użytkownika w taki sposób, aby stały się niewidoczne dla innych Użytkowników lub do podjęcia innych działań opisanych w niniejszych rozdziale.
23. Po dokonaniu weryfikacji Sprzedawca może trwale zawiesić lub usunąć Treści Użytkownika jako naruszające Regulamin lub w inny sposób ograniczyć ich widoczność lub monetyzację albo uznać, że Treści Użytkownika nie naruszają Regulaminu. Jeżeli Treści Użytkownika zostały wcześniej zablokowane, a po weryfikacji okazało się, że Treści Użytkownika nie naruszają Regulaminu,
24. W przypadku podjęcia działań, o których mowa powyżej, Sprzedawca niezwłocznie powiadamia o tym zarówno zgłaszającego, jak i Użytkownika, który zamieścił Treści Użytkownika podając uzasadnienie dla swojej decyzji.
25. W przypadku podjęcia działań, o których mowa powyżej lub ich niepodjęcia, Użytkownik, który zamieścił te Treści Użytkownika, lub zgłaszający mogą złożyć odwołanie na zasadach opisanych w niniejszym paragrafie [por. Procedura odwoławcza]
26. W przypadku gdy z przyczyn technicznych lub operacyjnych, Sprzedawca nie może usunąć określonej informacji, Sprzedawca informuje o tym zgłaszającego.
27. Odwołanie zostanie rozpatrzone przez Sprzedawcę. Odwołania nie będą rozpatrywane w sposób zautomatyzowany.
Procedura odwoławcza
28. W przypadku, gdy:
a) Sprzedawca nie zablokował lub nie usunął Treści Użytkownika lub nie ograniczył widoczności mimo zgłoszenia ze strony innego Użytkownika lub osoby trzeciej;
b) Treści Użytkownika zostały zablokowane lub usunięte lub których widoczność została ograniczona niezgodnie z postanowieniami Regulaminu;
c) Sprzedawca podjął decyzje w sprawie zawieszenia lub zakończenia świadczenia usługi, w pełni lub częściowo,
d) Sprzedawca podjął decyzje w sprawie zawieszenia lub zamknięcia konta
e) Sprzedawca podjął decyzje w sprawie zawieszenia, zakończenia lub ograniczenia w inny sposób możliwości monetyzacji informacji,
Użytkownik, który przekazał Treści Użytkownika, lub osoba, która zgłosiła Treści Użytkownika do weryfikacji, może złożyć odwołanie.
29. Każda decyzja Sprzedawcy, o której mowa powyżej, musi zawierać uzasadnienie, które umożliwi złożenie odwołania, z zastrzeżeniem sytuacji, gdy istnieją podstawy prawne do odmowy uzasadnienia decyzji. Uzasadnienie musi spełniać wymagania przewidziane w akcie o usługach cyfrowych (DSA) i obejmować takie informacje, jak:
a) wskazanie, czy decyzja obejmuje usunięcie Treści Użytkownika, uniemożliwienie dostępu do nich, depozycjonowanie lub ograniczenie widoczności Treści Użytkownika lub zawieszenie lub zakończenie płatności pieniężnych odnoszących się do takich Treści Użytkownika albo nakłada inne środki, o których mowa w Regulaminie, w odniesieniu do tych Treści Użytkownika, oraz, w stosownych przypadkach, zakres terytorialny decyzji i okres jej obowiązywania;
b) fakty i okoliczności, na podstawie których podjęto decyzję, w tym w stosownych przypadkach informację, czy decyzję podjęto na podstawie zgłoszenia dokonanego przez innego Użytkownika lub osobę trzecią, czy na podstawie dobrowolnych czynności sprawdzających prowadzonych z własnej inicjatywy Sprzedawcy oraz, gdy jest absolutnie niezbędne, tożsamość zgłaszającego;
c) w stosownych przypadkach informacje na temat wykorzystania zautomatyzowanych środków podczas podejmowania decyzji, w tym informację, czy decyzję podjęto w odniesieniu do Treści Użytkownika wykrytych lub zidentyfikowanych z wykorzystaniem zautomatyzowanych środków;
d) jeżeli decyzja dotyczy potencjalnie niedozwolonych Treści Użytkownika, wskazanie podstawy prawnej, na której opiera się decyzja, oraz wyjaśnienia dotyczące powodów, dla których na tej podstawie uznaje się dane Treści Użytkownika za niedozwolone;
e) jeżeli decyzja opiera się na zarzucanej niezgodności informacji z warunkami korzystania z usług, wskazanie podstawy umownej, na której opiera się decyzja, oraz wyjaśnienia dotyczące powodów, dla których uznaje się dane informacje za niezgodne z tą podstawą;
f) jasne i przyjazne dla Użytkownika informacje na temat przysługujących Użytkownikowi lub zgłaszającemu możliwości odwołania się od decyzji.
30. Odwołanie można złożyć: drogą elektroniczną lub korespondencyjnie na adres Sprzedawcy.
31. Odwołanie powinno zawierać niezbędne informacje pozwalające na jego rozpatrzenie, w tym m.in. dane identyfikacyjne i kontaktowe odwołującego się Użytkownika oraz szczegółowe uzasadnienie wskazujące na nieprawidłowości w decyzji Sprzedawcy.
32. Sprzedawca niezwłocznie potwierdza otrzymanie odwołania drogą elektroniczną na wskazany e-mail.
33. Odwołanie jest rozpatrywane w terminie 14 dni od dnia złożenia odwołania.
34. W przypadku gdy odwołanie zawiera wystarczające podstawy do uznania, że decyzja Sprzedawcy jest nieprawidłowa/nieuzasadniona, Sprzedawca niezwłocznie uchyla swoją decyzję.
35. Odwołanie zostanie rozpatrzone przez Sprzedawcę/pod nadzorem personelu Sprzedawcy.
§20 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
To już ostatni punkt naszego Regulaminu, czyli formalności, których nie możemy pominąć.
1. W czasie trwania siły wyższej, Strony umowy zwolnione będą od wszelkiej odpowiedzialności za jej niewykonanie lub nienależyte wykonanie, jeżeli tylko okoliczności zaistnienia siły wyższej będą stanowiły przeszkodę w wykonaniu umowy. Powyższe ma zastosowanie również w okresie bezpośrednio poprzedzającym lub następującym bezpośrednio po wystąpieniu siły wyższej, jeżeli tylko we wskazanym okresie oddziaływanie siły wyższej będzie stanowiło przeszkodę w wykonaniu umowy.
2. Przez „siłę wyższą” należy rozumieć zdarzenie o charakterze przypadkowym lub naturalnym, całkowicie niezależne od woli i działania Stron, którego nie można było przewidzieć i niemożliwe było jego zapobieżenie, w szczególności takie zdarzenia jak: powódź, włamanie, wojna, akt terroru, wprowadzenie stanu wyjątkowego.
3. W sytuacji, gdy Klient jest spoza kraju Sprzedawcy, powinien poinformować  o tym Sprzedawcę, wskazując informację o swoim miejscu zamieszkania/siedzibie, żeby możliwe było rozliczenie podatku zgodnie z obowiązującymi go przepisami.
4. W ramach korzystania z Produktów zabrania się dostarczania informacji o charakterze bezprawnym oraz działania w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami lub naruszający dobra osobiste osób trzecich.
5. Polubowne rozpatrywanie sporów i rozpatrywania reklamacji. Konsument ma możliwość zwrócenia się do:
1) stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy;
2) wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego, w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem a Sprzedawcą;
3) powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów w celu uzyskania pomocy w sprawie umowy;
4) platformy ODR. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami.
6. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian do Regulaminu z ważnych przyczyn, w tym w szczególności z powodu zmiany przepisów prawa w zakresie, w jakich zmiany te wymuszają na Sprzedawcy również zmiany treści niniejszego Regulaminu, w szczególności zmiany przepisów Kodeksu cywilnego, ustawy o prawach konsumenta, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, a także na mocy obowiązujących decyzji UOKIK, PUODO lub orzeczeń sądowych w zakresie odpowiadającym wydanym decyzjom/orzeczeniom oraz w przypadku istotnej zmiany czynników biznesowych, o ile istnieje związek przyczynowo-skutkowy między ww. zmianą a zmianą kosztów świadczenia usług przez Sprzedawcę.
7. Do umów zawartych przed wejściem w życie nowego Regulaminu, stosuje się wersję Regulaminu obowiązującego w dacie zawarcia przez Klienta Umowy.
8. Prawem właściwym jest prawo polskie z zastrzeżeniem ust. 10.
9. Sądem właściwym jest sąd polski z zastrzeżeniem ust. 10.
10. W przypadku Klienta będącego konsumentem, postanowienia Regulaminu nie pozbawiają konsumenta ochrony przyznanej przez przepisy prawa państwa jego zwykłego pobytu, których nie da się wyłączyć na podstawie umowy. W przypadku gdy przepisy, które obowiązują w państwie konsumenta są dla niego bardziej korzystne, a przepisów tych nie można wyłączyć w drodze umowy, to znajdą one zastosowanie w umowie zawartej między Klientem a Sprzedawcą.
11. Zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych uregulowane są w Polityce prywatności.
12. Regulamin obowiązuje od dnia  ____
 
 
 
Załącznik nr 1 do Regulaminu
POUCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY
Mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia zawarcia umowy (w przypadku umów o świadczenie usług)/ od dnia, w którym weszli w Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa – weszła w posiadanie rzeczy, a w przypadku rzeczy dostarczanych partiami – z dniem wejścia w posiadanie ostatniej z rzeczy. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy muszą Państwo poinformować nas o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną).
Nasze dane do kontaktu: Herbaculum Sp. z o.o. z siedzibą w Wolsztynie (adres: ul. Hoene-Wrońskiego 7 /1, 64-200 Wolsztyn, centrum@herbaculum.pl, telefon: 48 459 568 424
Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
Skutki odstąpienia od umowy
W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem. Proszę odesłać lub przekazać nam Produkt niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, jeśli odeślą nam Państwo rzecz przed upływem 14 dni. Odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu. Jeżeli zażądali Państwo rozpoczęcia świadczenia usług przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, zapłacą nam Państwo kwotę proporcjonalną do zakresu świadczeń spełnionych do tej chwili, w której poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy.
 
Załącznik nr 2
Nasze dane do kontaktu: Herbaculum Sp. z o.o. z siedzibą w Wolsztynie (adres: ul. Hoene-Wrońskiego 7 /1, 64-200 Wolsztyn, centrum@herbaculum.pl, telefon: 48 459 568 424
 
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
 
Odstępuję od umowy z dnia*… dotyczącej*/polegającej na*…..
 
Imię i nazwisko, adres Klienta* … Podpis*… (o ile wysyłane w wersji papierowej)
Data …………………………………………………
* uzupełnić
 
 
 
Załącznik nr 3
Nasze dane do kontaktu: Herbaculum Sp. z o.o. z siedzibą w Wolsztynie (adres: ul. Hoene-Wrońskiego 7 /1, 64-200 Wolsztyn, centrum@herbaculum.pl, telefon: 48 459 568 424
FORMULARZ REKLAMACJI
(wypełnij formularz w przypadku chęci złożenia reklamacji)
Dotyczy zamówienia nr: _________ z dnia ____
Dotyczy produktu: _____________ [opis produktu]
 
Informuję, iż zakupiony przeze mnie towar jest niezgodny z umową.  Niezgodność Towaru z umową polega na: _____________  Niezgodność została stwierdzona w dniu _______________
Z uwagi na powyższe, proszę o: _____________ (wskazać roszczenie).
 
Imię i nazwisko, adres Klienta* … Podpis*… (o ile wysyłane w wersji papierowej)
Data ………………….* uzupełnić
 
Załącznik nr 4
Jeśli zauważyłeś nielegalne treści, możesz je zgłosić zgodnie z warunkami naszego Regulaminu.
*Administratorem danych osobowych podanych w formularzu jest Sprzedawca. Dane osobowe są przetwarzane w celu obsługi zgłoszenia na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z art. 16 DSA zgodnie z Polityką Prywatności.
 
ZGŁOSZENIE NARUSZENIA DOTYCZĄCE TREŚCI UŻYTKOWNIKA
Data: ………………………
Dane zgłaszającego: ……………………………………………
Adres e-mail: ……………………………………………………..
 
Zgłoszenie nielegalnych treści dotyczy Treści, które Zaznacz odpowiednie:
● mają charakter terrorystyczny,
● są sprzeczne z prawem, dobrymi obyczajami,
● mają charakter SPAMu lub notorycznie pojawiają się w Serwisie bez uzasadnionego celu;
● są obraźliwe, zawierają treść z określeniami uważanymi za mowę nienawiści, groźby, a także gdy zawiera treści podżegające do przemocy lub jej sprzyjające, treść wskazująca na nękanie, treść rasistowską, dyskryminującą, oczerniającą,
● naruszają lub ograniczają prawa osób trzecich, w szczególności prawo do prywatności, prawo do wizerunku, prawo do ochrony danych osobowych, znaki towarowe lub prawa autorskie;
● służą prowadzeniu działalności konkurencyjnej lub stanowią czyn nieuczciwej konkurencji,
● służą prowadzeniu niedozwolonych działań reklamowych, promocyjnych, marketingowych;
● służą prowadzeniu działań zakazanych przez prawo, np. oszustwom finansowym;
● propagują faszystowski lub inny totalitarny ustrój państwa;
● zniesławiają lub znieważają jakąkolwiek osobę;
● naruszają dobra osobiste jakiejkolwiek osoby;
● zawierają wulgaryzmy lub inne treści o charakterze obraźliwym;
● obrażają uczucia religijne,
●są nietolerancyjne.
 
Inne okoliczności uzasadniające uznanie treści za nielegalne:
………………………………………………………………………………………………………
Nielegalne Treści znajdują się (wskaż konkretny adres URL):
…………………………………………………………………………………………………………
Dodatkowe informacje/ wyjaśnienia dot. nielegalnych Treści (wskaż dodatkowe informacje/okoliczności/dane, które pozwolą nam lepiej rozpatrzyć sprawę, wskaż je w tym miejscu:………………………………………………………………………………………………
Oświadczenie Zgłaszającego: Oświadczam, że zgłoszenie jest składane w dobrej wierze i przekonaniu co do tego, że informacje i zarzuty wskazane w zgłoszeniu są prawidłowe i kompletne (art. 16 ust. 2 lit. d Aktu o usługach cyfrowych).
…………………..
Podpis Zgłaszającego (o ile dotyczy)